За здоровий спосіб життя



Дорога до школи

Дорога до школи завжди є справжньою пригодою, але інколи вона може містити небезпеку, про яку ти маєш знати для того, щоб бути у безпеці.
Такі прості речі, як правильний одяг та світловідбиваючий матеріал, можуть зробити твою дорогу до школи безпечнішою.
Уяви свою дорогу до школи. Скільки дорожніх знаків ти бачиш? Скільки світлофорів ти проходиш? Скільки разів ти повинен перейти вулицю? При цьому не забувай звертати увагу також і на машини, що рухаються.
Будь завжди помітним!

Особливо це стосується холодних і темних осінніх і зимових місяців. Ми радимо тобі носити світлий одяг, щоб водії машин тебе краще бачили у темряві.
Щоб зробити себе ще більш помітним для водіїв, доцільно пришити до одягу світловідвідбиваючий матеріал, який може врятувати твоє життя. Ти можеш, наприклад, зробити аплікацію з такого матеріалу та нашити її на свій одяг або прикріпити до рюкзака чи портфеля.
При увімкненому ближньому світлі водій автомобіля може побачити пішохода, який носить світловідбиваючий матеріал, з відстані 150 метрів. Якщо ж на тобі немає такого матеріалу, то водій машини побачить тебе лише з 30-ти метрів. А це дуже мало для того, щоб вчасно зупинити автомобіль.




Будь завжди помітним!
Бережи своє життя!
Найважливіші дорожні знаки означають:

 
Стоп - ти повинен зупинитися та пропустити інших



Дати дорогу - їдь повільніше або зупинись і пропусти інших





    Пішохідний перехід- ти повинен переходити дорогу саме у цьому місці

Доріжка для велосипедистів - ти повинен її використовувати для катання на велосипеді

Доріжка для пішоходів - ти повинен нею користуватися, коли йдеш пішки

Житлова зона - ти повинен їхати повільно і звертати особливу увагу на дітей, які грають на вулиці, та пішоходів


Один вдома

Отже, ти залишився один удома. Батьки та інші дорослі члени сім’ї на роботі, у гостях чи де-небудь. У тебе з’явилася можливість чимось зайнятися на час відсутності батьків: зануритися в улюблену справу, запросити до себе друзів, подивитися телевізор чи погратися в комп’ютерні ігри.
Юний друже, запам’ятай деякі наші поради щодо поведінки, коли ти сам удома.
Не залишай без догляду увімкненні, а ще краще зовсім не вмикай без потреби електроприлади, у роботі яких ти не розумієшся! Безпечне поводження з електроприладами може призвести до таких нещасних випадків, як пожежа.
Якщо ви з друзями вирішили пограти у тебе вдома, пам’ятай про правила безпечного поводження:
з вогнем – ні в якому разі не грайся зі сірниками, запальничками та не включай газові прилади! Це не інструмент для дитячих іграшок! Навіть від іскринки може спалахнути велика пожежа!
з гострими предметами – різноманітні кухонні прилади, ножиці та інші подібні речі не призначені для гри! Ти можеш когось серйозно поранити чи поранитися сам!
ні в якому разі не експериментуйте з всілякими хімічними речовинами, які дорослі використовують у господарських цілях, оскільки багато з господарських речовин надто небезпечні для здоров’я. Потрапивши на тіло, вони можуть викликати опіки, а також пошкодити меблі тощо.
Якщо ти сам і у двері квартири подзвонили, пам’ятай, ти залишився за старшого у квартирі і відповідаєш як за свою безпеку, так і за збереження речей родини!
Перевір, чи замкнені двері на замок.

Ніколи не відкривай двері, не довідавшись, хто знаходиться за ними.
Тобі бажано не розмовляти з незнайомцем через двері, але якщо цього не вдалося уникнути, то спочатку спитай: «Хто там?», зазирнувши у вічко, і ні в якому разі не відчиняй двері, якщо там людина, яка тобі не знайома! На допитливі запитання незнайомців про тебе, твоїх батьків, місце їх роботи, коли повертаються з роботи і таке інше – не відповідай. Але якщо тебе попросять передати якусь інформацію для дорослих, запам’ятай її і перекажи батькам.


Треба завжди пам'ятати, що необережне поводження з вогнем
може призвести до найбільшої серед бід – ПОЖЕЖІ!
ЗАПАМ'ЯТАЙ:

 101

Якщо у квартирі або будинку почалася пожежа, найголовніше - не панікувати!  Необхідно негайно повідомити про це пожежну частину: телефонуй за номером 101 – чітко і ясно назви адресу і місце виникнення пожежі. Повідом сусідів.
Якщо є можливість, то спробуй погасити вогонь засобами, що є під рукою:

  •     невеликі джерела пожежі можна гасити мокрою ганчіркою (ударами зверху) або мокрим віником (розмазуючи воду по палаючій поверхні);
  •     якщо вогонь розростається, необхідно відкрутити усі крани з водою на повну потужність. Нехай вода переливається у ванну: зачерпувати воду відром з ванни швидше, ніж чекати, поки відро наповниться з крану;
  •     якщо у кімнаті є вазони з квітами, то землю з них можна використати для гасіння вогню;
  •     не витягай з вогню предмети, що горять – це сприяє поширенню пожежі. Гаси вогонь (водою або піском) із країв до центру;
  •     при гасінні пожежі намагайся не відчиняти вікна і двері, бо доступ повітря підсилить вогонь.
  • Якщо погасити пожежу до прибуття пожежників неможливо, необхідно з іншими мешканцями будинку, не створюючи паніки, вийти на вулицю, використовуючи для цього сходові марші або пожежні драбини між балконами.
  •     Покидай приміщення, пригнувшись якнайнижче, адже дим направляється вгору.
  •     При пожежі не спускайся у ліфті, бо може відключитися електрика.
  •     По можливості змочи якусь тканину, прикрий нею ніс і рот.
  •     Під час переходів через задимлені ділянки затримуй дихання. Варто 2-3 рази вдихнути дим - і можна знепритомніти через отруєння чадним газом, що призведе до загибелі.

Ознаки отруєння чадним газом
  •     запаморочення;
  •     блювота;
  •     головний біль;
  •     червоний колір обличчя;
  •     непритомність.

Перша допомога при отруєнні чадним газом
    Постраждалого необхідно винести на свіже повітря.
    Негайно викликати машину швидкої медичної допомоги за телефоном 103.
Якщо вогонь палає у коридорі, на сходах тощо, і неможливо вибратися назовні, залишайся у своїй квартирі, щільно зачини двері, затули щілини мокрими ганчірками, повісь ковдру, килим або будь-що інше.
В разі загоряння дверей твоєї квартири поливай їх зсередини водою. Якщо дим проникне до квартири, пересувайся якнайнижче до підлоги, там завжди є свіже повітря. Відчини вікно або розбий його вийди на балкон і голосно клич на допомогу.
Якщо потрібно когось витягнути з вогню, обв’яжися дротом (мокрою мотузкою), вручи вільний кінець кому-небудь. Зав'яжи рот і ніс мокрою хустинкою, накрийся мокрою ковдрою або змочи одяг водою і, пригинаючись якомога нижче, заходь у приміщення.
НЕ ДОПУСКАЙ ЖАРТІВ У ВИКЛИКАХ ПОЖЕЖНОЇ СЛУЖБИ!
ПАМ'ЯТАЙ: помилковий виклик може відвернути увагу пожежників від справжньої пожежі, і тоді може згоріти чийсь будинок або навіть загинуть люди.

В Україні встановлена кримінальна відповідальність як за навмисний підпал (позбавлення волі терміном до 10 років), так і за виникнення  пожежі через необережне  поводження. Крім того, відшкодування матеріальних збитків постраждалим від пожежі здійснюється людиною, яка спричинила пожежу, в повному обсязі. А це означає, що через дитячі пустощі з вогнем постраждають люди або згорять матеріальні цінності, та платити за все доведеться батькам!

Інструкції з безпеки життєдіяльності

Інструкція
з питань уникнення ураження мінами і вибухонебезпечними предметами

Міни і вибухонебезпечні предмети забрали і скалічили безліч людських життів. Цей жах триває і зараз.
8-го грудня 2005-го року, на рівні Генеральної Асамблеї ООН прийнята резолюція № A/RES/60/97, в якій висловлюється глибока стурбованість і занепокоєність масштабними гуманітарними проблемами, викликаними наявністю цієї грізної зброї – мін і вибухонебезпечних пережитків війн і військових конфліктів. У даній резолюції підкреслюється необхідність посилення уваги з боку держав, котрі зіштовхуються з мінної загрозою, а також проводиться відвертий заклик до країн, громадських і не урядових організацій з метою запобігання подальшого використання мін
та інших аналогічних небезпечних вибухових пристроїв.
4 квітня офіційно проголошено Міжнародним днем просвіти з питань мінної небезпеки і допомоги в діяльності, пов’язаної з розмінуванням. Небезпека, яку несе в собі використання цього виду озброєнь, має більш серйозні і більш тривалі соціально-економічні наслідки як для мирного населення держав, де є проблема мін і замінованих об’єктів, минулих наслідків військових конфліктів, так і для тих, хто використовує цю зброю у своєму арсеналі.
Декілька загиблих щороку - трагічна реальність. Гинуть дорослі, намагаючись здати небезпечну знахідку до пункту прийому металобрухту або при спробі розібрати пристрій з метою отримати вибухову речовину; гинуть діти, які з цікавості підкладають боєприпаси у багаття.
Натрапити на небезпечну «іграшку» можна практично скрізь: у лісі, у старому окопі, на свіжозораному полі, на власному городі й навіть на вулицях міст. І якщо вибухові пристрої серійного зразка легко розпізнати за зовнішнім виглядом і діяти відповідно до ситуації, то саморобну вибухівку, що може з’явитися на вулицях міст і селищ, розпізнати набагато складніше. Небезпека терористичних актів, від яких не застрахована жодна країна світу, робить питання поводження із невідомими, залишеними без догляду речами украй актуальним.
Фахівці цивільного захисту рекомендують вчителям і батькам обов’язково проводити з дітьми бесіди щодо поводження з невідомими предметами і пристроями.
Під вибухонебезпечними предметами слід розуміти будь-які пристрої, засоби, підозрілі предмети, що здатні за певних умов вибухати.
До вибухонебезпечних предметів належать:
• вибухові речовини — хімічні з'єднання або суміші, здатні під впливом певних зовнішніх дій (нагрівання, удар, тертя, вибух іншого вибухового пристрою) до швидкого хімічного перетворення, що саморозповсюджується, з виділенням великої кількості енергії і утворенням газів.
• боєприпаси - вироби військової техніки одноразового вживання, призначені для враження живої сили супротивника. До боєприпасів належать:
- бойові частки ракет;
- авіаційні бомби;
- артилерійські боєприпаси (снаряди, міни);
- інженерні боєприпаси (протитанкові і протипіхотні міни);
- ручні гранати;
- стрілецькі боєприпаси (набої до пістолетів, карабінів, автоматів тощо);
• піротехнічні засоби:
- патрони (сигнальні, освітлювальні, імітаційні, спеціальні);
- вибухові пакети;
- петарди;
• ракети (освітлювальні, сигнальні);
- гранати;
- димові шашки.
• саморобні вибухові пристрої - пристрої, в яких застосований хоча б один елемент конструкції саморобного виготовлення:
- саморобні міни-пастки;
- міни-сюрпризи, що імітують предмети домашнього побуту, дитячі іграшки або речі, що привертають увагу.
Зазвичай, при знаходженні серійних мін, снарядів, гранат дорослі негайно викликають фахівців, які огороджують район і знешкоджують небезпечні знахідки. Інша справа – діти. Природна цікавість спонукає їх до небезпечний експериментів. Діти підкладають боєприпаси у багаття, випробують їх на міцність ударами, намагаються розібрати, приносять додому, у двір, до школи. Тому так важливо пояснити учням наслідки подібних дій, навчити правилам поведінки у таких ситуаціях.
У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою ЗАБОРОНЕНО:
- наближатися до предмета;
- пересувати його або брати до рук;
- розряджати, кидати, вдаряти по ньому;
- розпалювати поряд багаття або кидати до нього предмет;
- приносити предмет додому, у табір, до школи.
Необхідно негайно повідомити міліцію або дорослих про знахідку!
Земля таїть багато небезпечних знахідок, на які можна натрапити під час прогулянок лісом, походів і стати їх жертвами, навіть, не підозрюючи про це. Ніхто не може гарантувати, що у землі під багаттям, розкладеним на лісовій галявині, немає снарядів часів війни.

Під час прогулянок в лісі або в туристичному поході:

1. Ретельно вибирати місце для багаття. Воно повинно бути на достатній відстані від траншей і окопів, що залишилися з війни;
2. Перед розведенням багаття в радіусі п'яти метрів перевірити ґрунт на наявність вибухонебезпечних предметів щупом (або обережно зняти лопатою верхній шар ґрунту, перекопати землю на глибину 40-50 см);
3. Користуватися старими багаттями не завжди безпечно, адже там можуть виявитися підкинуті військові «трофеї» або такі, що не вибухнули;
4. У жодному випадку не підходити до знайдених багать, що горять (особливо вночі). В цьому багатті може виявитися предмет, що може вибухнути.
Практично всі вибухові речовини чутливі до механічних дій і нагрівання. Поводження з ними вимагає граничної уваги і обережності.
Слід пам’ятати, що розмінуванням, знешкодженням або знищенням вибухонебезпечних предметів займаються тільки підготовлені фахівці-сапери, допущені до цього виду робіт.
Однією з серйозних загроз сучасного суспільства є тероризм. Майже щоденно здійснюються терористичні акти, унаслідок яких гинуть люди. Більшість цих злочинів здійснюються з використанням вибухових пристроїв. Нерідко це саморобні, нестандартні пристрої, що їх складно виявити, знешкодити або ліквідувати. Злочинці зазвичай поміщають їх в звичайні портфелі, сумки, банки, пакунки і потім залишають у багатолюдних місцях. У такому разі важко відрізнити сумку з вибухівкою від такої ж сумки, залишеної забудькуватим пасажиром у громадському транспорті. Часто такі міни-пастки мають досить привабливий вигляд. Відомі випадки застосування їх у авторучках, мобільних телефонах, гаманцях, дитячих іграшках.
Тому бездоглядні предмети в транспорті, кінотеатрі, магазині, на вокзалі тощо вимагають особливої уваги.
Є декілька ознак, що дозволяють припустити, що маємо справу з вибуховим пристроєм. Слід звертати увагу на:
- припарковані біля будівель автомашини, власник яких невідомий або державні номери якої не знайомі мешканцям, а також коли автомобіль давно непорушно припаркований;
- наявність у знайденому механізмі антени або приєднаних до нього дротів;
- звуки, що лунають від предмету (цокання годинника, сигнали через певний проміжок часу), мигтіння індикаторної лампочки;
- наявність джерел живлення на механізмі або поряд з ним (батарейки, акумулятори тощо);
- наявність розтяжки дротів або дротів, що тягнуться від механізму на велику відстань.
Якщо знайдений предмет видається підозрілим, потрібно повідомити про нього працівників міліції чи ДСНС.
Якщо знайдено забуту річ у громадському транспорті, доречно опитати людей, які знаходяться поряд. Бажано встановити, кому річ належить або хто міг її залишити. Якщо господаря встановити не вдається, потрібно негайно повідомити про знахідку водія (кондуктора).
У разі знаходження підозрілого предмета у під'їзді будинку, потрібно опитати сусідів, можливо, він належить їм. У разі неможливості встановити власника — негайно повідомити про знахідку до найближчого відділення міліції, до військкомату, органів місцевого самоврядування, підрозділу ДСНС за телефоном «101».
Якщо підозрілий предмет знайдено в установі, потрібно негайно повідомити про знахідку адміністрацію.

У разі знаходження вибухонебезпечного пристрою:

1. Негайно повідомити чергові служби органів внутрішніх справ, цивільного захисту;
2. Не підходити до предмету, не торкатися і не пересувати його, не допускати до знахідки інших людей;
3. Припинити всі види робіт в районі виявлення вибухонебезпечного предмету.
4. Не користуватися засобами радіозв’язку, мобільними телефонами (вони можуть спровокувати вибух).
5. Дочекатися прибуття фахівців; вказати місце знахідки та повідомити час її виявлення.
 
У випадку, коли в будинку знайдено вибуховий пристрій й здійснюється евакуація:
- одягніть одяг з довгими рукавами, щільні брюки і взуття на товстій підошві (це може захистити від осколків скла);
- візьміть документи (паспорт, свідоцтво про народження дітей тощо), гроші;
- під час евакуації слідуйте маршрутом, вказаним органами, що проводять евакуацію. Не намагайтеся скоротити шлях, тому що деякі райони або зони можуть бути закриті для пересування;
- тримайтеся подалі від обірваних ліній енергопостачання.

Якщо будинок (квартира) опинилися поблизу епіцентру вибуху:
- обережно обійдіть всі приміщення, щоб перевірити чи немає витоків води, газу, спалахів і т.п. У темряві в жодному випадку не запалюйте сірника або свічки - користуйтеся ліхтариком;
- негайно вимкніть всі електроприлади, перекрийте газ, воду;
- з безпечного місця зателефонуйте рідним та близьким і стисло повідомте про своє місцезнаходження, самопочуття;
- перевірте, чи потребують допомоги сусіди.
Опинившись поблизу вибуху, стримайте свою цікавість і не намагайтеся наблизитись до епіцентру, щоб розгледіти або допомогти рятівникам. Найкраще, що можна зробити – залишити небезпечне місце. До того ж, варто знати, що зловмисники часто встановлюють вибухові пристрої парами, щоб, через деякий час після вибуху першої з них, пролунав другий вибух. Зловмисники розраховують на те, що після першого вибуху на його місці зберуться люди, у тому числі й представники силових структур, і при повторному вибуху жертв буде набагато більше.

Отож:
- не слід робити самостійно жодних маніпуляцій із знахідками або підозрілими предметами, що можуть виявитися вибуховими пристроями;
- виявивши річ без господаря, треба звернутися до працівника міліції або іншого посадовця; не можна торкатися знахідки;
- не користуйтеся мобільним та радіозв’язком поблизу підозрілої знахідки.
Для поштової кореспонденції з пластиковою міною характерна надмірна товщина, пружність, вага не менше 50 г і ретельна упаковка. На конверті можуть бути різні плями, проколи, можливий специфічний запах. Повинно насторожити настирне бажання вручити лист неодмінно в руки адресата і надписи на кшалт: «розкрити тільки особисто», «особисто в руки», «секретно» і т.п. Підозрілий лист не можна відкривати, згинати, нагрівати або опускати у воду.


Інструкція
з питань поведінки у надзвичайній ситуації

Що потрібно робити у надзвичайній ситуації?
Правила безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях.
 1. У разі загрози ураження стрілецькою зброєю:
- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зниження ураження фрагментами скла;
- вимкнути світло, закрити вікна та двері;
- зайняти місце на підлозі в приміщенні, що не має вікон на вулицю (ванна кімната, передпокій); 
- інформувати різними засобами про небезпеку близьких чи знайомих.   
 2. У разі загрози чи ведення бойових дій:
- закрити штори або жалюзі (заклеїти вікна паперовими стрічками) для зменшення ураження фрагментами скла. Вимкнути живлення, закрити воду і газ, загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, медичну аптечку;
- відразу залишити житловий будинок, сховатися у підвалі або у найближчому сховищі;
– попередити сусідів про небезпеку, допомогти людям похилого віку і дітям;
- без крайньої необхідності не залишати безпечне місце перебування;
- проявляти крайню обережність; не варто панікувати.
 3. Якщо стався вибух:
- уважно озирнутися навколо, щоб з’ясувати вірогідність небезпеки подальших обвалів і вибухів, чи не висить з руїн розбите скло, чи не потрібна комусь допомога;
- якщо є можливість – спокійно вийти з місця пригоди. Опинившись під завалами – подавати звукові сигнали. Пам’ятайте, що за низької активності людина може вижити без води упродовж п’яти днів;
- виконати всі інструкції рятувальників.
 4. Під час повітряної небезпеки:
 - відключити живлення, закрити воду і газ;
- загасити (вимкнути) пристрої для опалення;
- взяти документи, гроші і продукти, предмети першої необхідності, аптечку;
- попередити про небезпеку сусідів і, у разі необхідності надати допомогу людям похилого віку та хворим;
- дізнатися, де знаходиться найближче до укриття. Переконатися, що шлях до нього вільний і укриття знаходиться у придатному стані;
- як якнайшвидше дійти до захисних споруд або сховатися на місцевості. Дотримуватися спокою і порядку. Без крайньої необхідності не залишати безпечного місця перебування. Слідкувати за офіційними повідомленнями.
 5.Під час масових заворушень:
- зберігати спокій і розсудливість;
- під час знаходження на вулиці – залишити місце масового скупчення людей, уникати агресивно налаштованих людей;
- не піддаватися на провокації;
- надійно зачиняти двері. Не підходити до вікон і не виходити на балкон. Без крайньої необхідності не залишати приміщення.
 6. Якщо Вас захопили у заручники і Вашому життю є загроза:
- постаратися запам’ятати вік, зріст, голос, манеру говорити, звички тощо злочинців, що може допомогти їх пошуку;
- за першої нагоди постаратися сповістити про своє місцезнаходження рідним або міліції;
- намагатися бути розсудливим, спокійним, миролюбним, не піддавати себе ризику;
- якщо злочинці знаходяться під впливом алкоголю або наркотиків, намагатися уникати спілкування з ними, оскільки їхні дії можуть бути непередбачуваними;
- не підсилювати агресивність злочинців своєю непокорою, сваркою або опором;
- виконувати вимоги терористів, не створюючи конфліктних ситуацій, звертатися за дозволом для переміщення, відвідання вбиральні тощо;
- уникати будь-яких обговорень, зокрема політичних тем, зі злочинцями;
- нічого не просити, їсти все, що дають;
- якщо Ви тривалий час знаходитеся поряд зі злочинцями, постаратися встановити з ними контакт, визвати гуманні почуття;
- уважно слідкувати за поведінкою злочинців та їхніми намірами, бути готовими до втечі, пересвідчившись у високих шансах на успіх;
- спробувати знайти найбільш безпечне місце у приміщенні, де знаходитесь і де можна було б захищати себе під час штурму терористів (кімната, стіни і вікна якої виходять не на вулицю – ванна кімната або шафа). У разі відсутності такого місця – падати на підлогу за будь-якого шуму або у разі стрільбі;
- при застосуванні силами спеціального призначення сльозогінного газу, дихати через мокру тканину, швидко і часто блимаючи, викликаючи сльози;
- під час штурму не брати до рук зброю терористів, щоб не постраждати від штурмуючих, які стріляють по озброєних людях;
- під час звільнення виходити швидко, речі залишати там, де вони знаходяться, через ймовірність вибуху або пожежі, беззаперечно виконувати команди групи захоплення.
 7. При проведенні тимчасової евакуації цивільного населення з небезпечної зони:
- взяти документи, гроші й продукти, необхідні речі, лікарські засоби;
- за можливості, надати допомогу пенсіонерам, людям з обмеженими можливостями;
- дітям дошкільного віку вкласти до кишені або прикріпити до одягу записку, де зазначається ім’я, прізвище, домашня адреса, а також прізвище матері та батька;
- переміщатися за вказаною адресою. У разі необхідності – звернутися за допомогою до міліції та медичних працівників.




Орієнтовна тематика бесід з питань безпеки життєдіяльності

Види бесід з питань безпеки життєдіяльності із обов'язковим записом один раз на місяць у класному журналі:

1. Бесіди з попередження нещасних випадків.

2. Бесіди з дотримання правил дорожнього руху.

3. Бесіди з пожежної безпеки.

4. Бесіди з пропаганди здорового способу життя.

5. Бесіди з цивільної оборони.



Орієнтовна тематика бесід з попередження нещасних випадків:



1. Небезпечні місця у навчальному закладі. Як вберегти себе від травм.

2. Як запобігти отруєнню грибами.

3. Куди звертатись за допомогою.

4. Дотримання правил безпеки життєдіяльності на канікулах – запорука життя і здоров’я.

5. Безпечна поведінка під час канікул у зимовий період на льоду, під час спускання з гірок на санчатах, лижах.

6. Небезпека на дорозі: обірвані дроти, пошкоджені каналізаційні люки.

7. Небезпечні іграшки.

8. Твоє життя у твоїх руках.

9. Як вберегти себе від травм.

10. Про правила поведінки учнів під час навчально-виховного процесу.

11. Правила безпеки при зустрічі з дикими та свійськими тваринами.

12. Про правила поведінки при виявленні вибухонебезпечних предметів.

13. Небезпечне місцезнаходження для дітей – будівельний майданчик.

14. Правила поведінки на льоду. Надання допомоги потерпілому на воді.

15. Про правила поведінки під час новорічних свят.

16. Про правила поведінки учнів на перервах.

17. Правила поведінки під час ожеледиці. Перша допомога при травмуванні.



Орієнтовна тематика бесід з правил дорожнього руху:



5 клас

1. Мікрорайон школи. Маршрути руху. Вміння правильно вибрати безпечну дорогу.

2. Безпека на дорогах. Травмуючі фактори. Способи попередження травматизму.

3. Перехрестя та їх види. Дорожні розмітки.

4. Учасники дорожнього руху та умови безпеки пішохода.

5. Аварійні ситуації у дорожньому русі.

6. Місця зупинки транспорту – зона підвищеної небезпеки.

7. Правила посадки і висадки пасажирів.

8. Порядок руху чунів індивідуально та групами.

9. Культура поведінки в громадському транспорті.

10. Конкурси, вікторини.

6 клас

1. Дороги – артерії міста (села).

2. Безпечна дорога до школи, додому.

3. Основні правила безпеки руху пішоходів.

4. Дорожня розмітка, її види, призначення, роль у регулюванні руху транспортних засобів і пішоходів.

5. Причини дорожньо-транспортних пригод.

6. Дорожні знаки, їх призначення.

7. Правила поведінки на залізничному переїзді.

8. Сигнали світлофора.

9. Культура поведінки в громадському транспорті.

10. Змагання, конкурси на знання правил безпеки руху.

7 клас

1. Мікрорайон школи. Маршрути руху. Вміння правильно вибрати безпечну дорогу.

2. Правила безпеки руху пішоходів.

3. Аварійна ситуація у дорожньому русі.

4. Шлях до зупинки транспортного засобу.

5. Безпечні правила користування громадським транспортом.

6. Культура поведінки при користуванні громадським транспортом.

7. Азбука велосипедиста.

8. Відповідальність за порушення Правил дорожнього руху.

9. Рішення ситуативних задач.

10. Конкурси, вікторини на знання правил дорожнього руху.

8 клас

1. Вміння правильно вибрати маршрут безпечної дороги в школу, додому.

2. Регулювання пішоходного руху.

3. Причини аварій на автошляхах.

4. Правила безпеки при користуванні громадським транспортом.

5. Правила безпеки для пішоходів на дорогах.

6. Правила безпеки при переході через залізничні колії, перебуванні на пасафирських платформах і в потягах.

7. Культура поведінки в громадському транспорті.

8. Права та обов'язки пішохода.

9. Відповідальність за порушення Правил дорожнього руху.

10. Конкурси, вікторини на знання Правил дорожнього руху.

9 клас

1. Закон про дорожній рух. Правила дорожнього руху.

2. Елементи вулиць і доріг. Перехрестя та їх види. Пріоритет в дорожньому русі.

3. Правила безпеки при користуванні громадським транспортом.

4. Права і обов'язки пасажирів громадського транспорту.

5. Надзвичайні ситуації на транспорті (залізничному, автомобільному, водному).

6. Регулювання руху. Регульовані і нерегульовані переходи.

7. Дорожні знаки.

8. Права та обов'язки учасників дорожнього руху.

9. Рішення ситуативних задач.

10. Контрольна перевірка знань учнями Правил дорожнього руху.

10 клас

1. Правила дорожнього руху як правова основа дорожнього руху.

2. Обов'язки і права пішоходів.

3. Дорожні знаки та їхня характеристика.

4. Дорожня розмітка та їх характеристика.

5. Обов'язки і права водіїв транспортних засобів.

6. Регулювання дорожнього руху за допомогою світлофорів і сигналів регулювання.

7. Правила безпеки при переході через залізничні колії, перебуванні на пасажирських платформах і в потягах.

8. Культура поведінки при користуванні громадським транспортом.

9. Відповідальність за порушення Правил дорожнього руху.

10. Рішення ситуативних задач.

11 клас

1. Правова основа дорожнього руху.

2. Обов'язки і права пішоходів.

3. Обов'язки і права водіїв транспортних засобів.

4. Обов'язки і права при користуванні громадським транспортом.

5. Правила безпеки при переході через залізничні колії, перебуванні на пасажирських платформах і в потягах.

6. Правила перевезення людей та вантажів.

7. Культура учасників дорожнього руху.

8. Дорожні знаки та їх групи.

9. Відповідальність за порушення правил дорожнього руху.

10. Контрольна перевірка знань учнями Правил дорожнього руху.



Орієнтовна тематика бесід з пожежної безпеки:





5 клас

1. Попередження трагічних наслідків пожеж.

2. Причини виникнення пожеж та їх наслідки.

3. Правила пожежної безпеки в нашому домі, у школі, в таборі відпочинку, у дворі.

4. Практичні дії з запобігання пожеж. Убезпечення дітей у разі виникнення пожежі. Правила пожежної безпеки при проведенні масових заходів у школі.

5. Правила пожежної безпеки під час перегляду відеофільмів, проведенні новорічних свят, інших масових заходів.

6. Пожежна безпека в поводженні з легкозаймистими ерчовинами і матеріалами.

7. Правила безпечного користування газом.

8. Небезпека продуктів згорання для організму людини.

9. Конкурс малюнків «Хай вогонь в душі палає, а пожежі не буває».

10. Конкурс знавців пожежної справи.



6 клас

1. Первинні засоби гасіння пожежі. Правила гасіння пожежі.

2. Місце встановлення, правила утримання і порядок застосування первинних засобів пожежогасіння.

3. Шкідливість і небезпечність паління.

4. Вогненебезпечність паління. Профілактика паління серед дітей.

5. Правила безпеки під час грози. Види і способи захисту від ураження блискавкою в домі, , на вулиці, в лісі, під час роботи в полі.

6. Розпалювання вогнищ.

7. Підприємства нашого населеного пункту. Можливі аварійні ситуації на цих підприємствах, пов'язані з пожежами та їх типові ознаки.

8. Конкурс малюнків.

9. Конкурс знавців пожежної справи.

10. Екскурсія в пожежну частину СДПЧ № 41.



7 клас

1. Протипожежний режим у навчально-виховних закладах. Протипожежні вимоги до утримання території, будівель.

2. План евакуації людей при пожежі. Правила пожежної безпеки в навчальних кабінетах.

3. Бережіть житло від пожеж. Неприпустимість застосування відкритого вогню при проведенні різних видів робіт.

4. Використання гасу, бензину та інших пальних рідин.

5. Правила експлуатації нагрівальних приладів, електричних пристроїв.

6. Як діяти у зоні пожежі.

7. Підручні засоби захисту органів дихання від чадного газу.

8. Як допомогти людям, якщо загорівся одяг. Особливості поведінки при виникненні пожежі у сусідніх квартирах, на сходах багатоповерхових будинків.

9. Конкурс плакатів на протипожежну тематику.

10. Заочний тур вікторини «Історія пожежної охорони».



8 клас

1. Правила утримання і порядок застосування засобів для первинного гасіння пожежі.

2. Види вогнегасників та їх призначення.

3. Правила безпечного використання предметів побутової хімії.

4. Особливості протипожежного захисту багатоповерхових будинків.

5. Пожежна безпека електричних систем. Попередження виникнення пожеж від електричної напруги.

6. Захист. План евакуації при пожежі.

7. Порятунок людей. Домедична допомога постраждалим від пожежі.

8. Відповідальність за спеціальний підпал, пожежу, яка трапилась внаслідок необережного поводження з вогнем.

9. Вікторина «Основи пожежної техніки».

10. Конкурс плакатів «Знаки пожежної безпеки».



9 клас

1. Пожежна безпека електричних мереж.

2. Можливі несправності електроапаратури, електричних дротів.

3. Правила гасіння пожежі й надання допомоги потерпілому від електричного струму.

4. Організація пожежної охорони в місті (селі), на підприємствах, в школі.

5. Відповідальність за порушення правил пожежної безпеки.

6. Надзвичайні ситуації – пожежі: торф'яні, лісові, степових і хлібних масивів, характерних для нашої місцевості.

7. Аварії з виходом в атмосферу сильнодіючих хімічних речовин. Пожежі й аварії, які супроводжуються пожежами.

8. Наслідки пожежі: забруднення повітря продуктами згорання речовин (сірки, пластмасових та синтетичних матеріалів).

9. Правила поведінки під час виникнення вищезгаданих аварій і ліквідація їх наслідків.

10. Конкурс знавців пожежного мистецтва.



10 клас

1. Способи оповіщення пожежної охорони і населення про пожежу.

2. Надання допомоги в рятуванні людей.

3. Перша допомога потерпілим.

4. Гасіння пожежі.

5. Використання пожежного інвентарю. Участь школярів у ліквідації пожеж, рятуванні потерпілих.

6. Надання першої допомоги у випадках опіків, отруєнні газом тощо.

7. Типологія екологічних криз: природні, антропологічні (викликані випадково діями людства).

8. Пожежі у місцях масового перебування людей. Причини виникнення криз, наслідки.

9. Конкурс плакатів на протипожежну тематику.

10. Творчі звіти по темам.

11 клас

1. Запобігання пожежам і захист від них. Використання первинних засобів пожежогасіння.

2. Будова й робота різних видів вогнегасниікв.

3. Знаки безпеки: попереджувальні, заборонені, вказівні. Їх призначення.

4. Системи автоматичного гасіння пожеж. Автоматизована пожежна сигналізація. Пожежні оповіщувачі.

5. Пристрої для гасіння пожеж. Системи для видалення диму.

6. Нормативні документи з охорони праці, безпеки життєдіяльності.

7. Аварії і пожежі на виробництві. Типові причини їх виникнення і наслідки для населення.

8. Надзвичайні ситуації техногенного походження. Модель поведінки.

9. Творчі роботи по системі протипожежної роботи в школі.

10. Творчі роботи по системі протипожежної роботи в школі.



Орієнтовна тематика бесід з гігієнічного виховання та формування здорового способу життя:

Для учнів 5- 7 класів

1. Чистота – запорука здоров'я.

2. Значення режиму дня у житті школярів.

3. Гігієна харчування.

4. Особиста гігієна школяра.

5. Значення води для життя людини.

6. Правильна постава та її значення для здоров'я школяра.

7. Бережіть зуби.

8. Гігієна підготовки домашніх завдань.

9. Утримуйте свою кімнату в чистоті.

10. Грип – заразна хвороба, його профілактика.

11. Гігієна письма і читання.

12. Чому слід зберігати гігієну сну.

13. Зелені насадження, зелені друзі людини.

14. Про тютюнопаління.

15. Бережне ставлення до природи як джерела здоров'я людини і естетичної насолоди.

16. Гігієна одягу та взуття.

17. Як краще підготуватися до школи.

18. Шкідливі наслідки споживання алкоголю.

19. З чого починається пияцтво? Зроби свій вибір.

20. Вплив нікотину на організм людини.

21. Алкоголь і потомство.

22. Алкоголь і хвороби організму.

23. Смертоносний «союз» алкоголю та тютюну.

24. Здоров'я нації – здоров'я країни.

25. Молодь проти нікотину, алкоголю, наркоманії.

26. Причини та наслідки вживання наркотичних речовин.

27. Як загартувати себе.

28. Здоровий спосіб життя.

29. Піклування про здоров'я – обов'язок всіх членів сім'ї.

30. Відверта розмова.



Орієнтовні бесіди з цивільної оборони



1. Правила надання першої допомоги при травмах, нещасних випадках.

2. Способи гасіння пожеж.

3. Профілактика гасіння пожеж.

4. Причини пожеж.

5. Небезпека ігор з вибуховими речовинами і запалювальними засобами.

6. Захист населення в надзвичайних ситуаціях.

7. Роль і завдання ЦО.

8. Стихійні лиха – землетрус, пожежа, сильний вітер.

9. Види біологічних засобів.

10. Отруйні речовини, вплив на організм людини.

11. Сучасні звичайні засоби ураження: осколкові, кулькові, фугасні боєприпаси.

12. Способи оповіщення в надзвичайних ситуаціях.

13. Дії населення в надзвичайних ситуаціях.

14. Правила поведінки і дії під час пожежі.

15. Правила поведінки і дії під час повені.

16. Правила поведінки і дії під час землетрусу.

17. Правила поведінки і дії під час сильного вітру.

18. Правила поведінки і дії в зоні радіоактивного забруднення.

19. Способи захисту органів дихання.

20. Правила поведінки і дії у зоні бактеріологічного зараження.

21. Виготовлення ватно-марлевих пов'язок і користування ними.

22. Медичні засоби захисту.

23. Поняття про травми, їх види.

24. Надання першої медичної допомоги при кровотечах.

25. Екологічна ситуація в Україні та її вплив на здоров'я людей.

26. Профілактика втоми, стресу в умовах мирного часу ів надзвичайних ситуаціях.

27. Радіаційні ураження, їх профілактика і перша медична допомога.

28. Профілактика уражень отруйними речовинами.

29. Засоби індивідуального захисту.

30. Способи евакуації із заваленого сховища.





Комментариев нет:

Отправить комментарий